Norėdami užregistruoti savo įstaigą, susisiekite el. paštu [email protected]
Dėmesio! Už programą galima atsiskaityti dalimis.
Vienos Lietuvos diasporos šeimos, įsitvirtinę kitose šalyse, tarpusavyje renkasi kalbėtis daugumos ar tarptautine kalba, kuomet kitos stengiasi kiek įmanoma labiau puoselėti tėvų gimtąją kalbą. Tiesa, yra ir tokių šeimų, kurios gimtosios kalbos išsaugojimui savo vaikuose prioriteto neteikia. Kodėl taip atsitinka? Kalbos ugdymas reikalauja daug pastangų, žinių bei laiko ir būtent laiko trūkumas mūsų užimtoje kasdienybėje, ko gero, yra viena pagrindinių priežasčių. Tačiau negalime nesutikti — diasporos vaikai, kalbantys lietuvių kalba, turi geresnes galimybes kurti ir puoselėti ryšį su Lietuvoje gyvenančiais seneliais ar kitais giminaičiais, o tai reikšmingai prisideda prie tautinio identiteto puoselėjimo, kuris šiais tarpautinės visuomenės augimo laikais yra ypatingai trapus.
O štai atvykėliams iš kitų šalių, pasirinkusiems gyvenimą kurti Lietuvoje, lietuvių kalbos mokėjimas atveria galimybę ne tik lengviau komunikuoti ar įsitvirtinti visuomenėje, bet ir pažinti šalies kultūrą, suprasti žmonių mentalitetą, megzti glaudesnius tarpusavio ryšius ir net patirti asmeninę, profesinę sėkmę ar pripažinimą.
Tik kaip tinkamai ugdyti lietuvių kalbą negimtakalbiams ir svetur gyvenantiems vaikams? Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Kaip galima palengvinti šį procesą?
Atsižvelgdami į geopolitinę situaciją Lietuvoje ir pasaulyje, drauge su profesore J. Zabarskaite parengėme trijų mokymų ciklą „Kaip ugdyti ir puoselėti lietuvių kalbą negimtakalbiams ir svetur gyvenantiems vaikams?“. Profesorė yra parengusi kognityvinės kalbos metodika paremtą lietuvių kalbos mokymosi medžiagą užsieniečiams, kurią išsamiai pristato šiame mokymų cikle.
• išsamiai susipažinsite su naujausiu kalbų mokymo modeliu — kognityvinės kalbos metodika. Suprasite šios metodikos ir klasikinio kalbos mokymosi modelio skirtumus (vienas jų — kognityvinės kalbos metodika siekiama ne įsiminti naujos kalbos akcentus, o suformuoti kalbos modelį besikomančiojo smegenyse);
• išgirsite konkrečių pavyzdžių ir patarimų, kurie padės moksleivio galvoje sukurti „mygtuką”, kurio paspaudimas įgalina komunikuoti turimais kalbos ištekliais visomis temomis ir visose situacijose;
• sužinosite, kaip paskatinti mokinį lengviau kalbėti konkrečiomis temomis;
• susipažinsite su pagrindiniais principais, padėsiančiais ugdyti gebėjimą nebijoti klysti mokantis kalbos, suprasite, kodėl svarbu eliminuoti klaidos baimę ir kaip tai padaryti;
• išgirsite patarimus, nuo ko reikia pradėti, norint sėkmingai mokyti(s) kalbos ir kodėl emocinis nusiteikimas čia toks svarbus;
• sužinosite, kaip motyvuoti besimokantįjį;
• sužinosite, kaip paskatinį mokinį, kad jis prabiltų lietuviškai;
• susipažinsite su konkrečiais pratimais, patarimais ir pavyzdžiais, kurie padės lengviau įsiminti žodžius bei frazes, naudojantis vizualizavimo, sužaidybinimo, kinestetinėmis strategijomis;
• sužinosite, kaip mokyti vaiką mąstyti lietuviškai. Tradiciškai makome kalbėti-suprasti-rašyti-skaityti, tačiau tradicinėse kalbos mokymo metodologijose neįvertinama mokėjimo mąstyti kita kalba svarba;
• sužinosite, kodėl besimokant kalbos, reikalinga vaizduotė. Sužinosite strategijas, padėsiančias lavinti vaizduotę per skaitymą ir kūrybinį rašymą;
• susipažinsite su konkrečiais eilėrasčiais, kurių analizė padės efektyviau ir lengviau mokytis lietuvių kalbos.
Programos lektorė — profesorė J. Zabarskaitė kartu su komanda parengė kognityvinės kalbos metodika paremtą lietuvių kalbos mokymosi medžiagą užsieniečiams. Ją jau išbando Kazimiero Simonavičiaus universitetas (KSU), organizuojantis lietuvių kalbos kursus ukrainiečiams.
J. Zabarskaitė — akademikė, mokslininkė ir praktikė. Lektorė padeda mokytis užsieniečiams, teikia rekomendacijas lituanistinėms mokykloms bei dirba su šių mokyklų mokiniais, siekdama didinti motyvaciją mokytis lietuvių kalbos ir palengvinti mokymosi procesą.
Šioje programoje ypač daug praktinių patarimų, pratimų ir pavyzdžių, kurie padės lengviau, efektyviau bei linksmiau mokytis lietuvių kalbos. Besimokantieji užsienio kalbos dažnai teigia, kad mokytis sunku, nuobodu, neįdomu. Profesorė Jolanta Zabarskaitė šį mitą paneigia ir teigia, kad užsienio kalbos reikėtų mokytis visai kitaip. Kaip? Atsakymą į šį klausimą sužinosite mokymų cikle.
Mokymai yra profesionaliai įrašyti, tad įrašus galės pasiekti visi įstaigos darbuotojai, įskaitant dirbančius nuotoliniu ar hibridiniu būdu.
Mokymų įrašus galima žiūrėti sau patogiu laiku ir iškart prisijungus.
• 49€/asm.
• vienkartinis mokestis įstaigai už visą programą — 129€. Iš vienos įstaigos gali dalyvauti neribotas skaičius asmenų. Kaina nuo dalyvių skaičiaus nepriklauso.
Dėmesio! Esant poreikiui, už programą galite atsiskaityti dalimis.
• Programos mokymai jau įrašyti ir pateikti Ugdymo meistrų platformoje. Juos galėsite peržiūrėti Jums patogiu metu, tiek, kiek norite, kartų. Tad į programą kviečiame jungtis mokyklas iš viso pasaulio.
• Programą baigusiems dalyviams bus išduodami 12 ak. val. kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.
Lietuvos tautinių mažumų mokyklų mokytojams ir specialistams, lituanistinių mokyklų atstovams, mokytojams, kurie dirba su užsieniečių vaikais bei karo pabėgeliais, taip pat užsienyje gyvenantiems ar jau sugįžusiems tėvams, norintiems efektyviau ugdyti savo vaikų lietuvių kalbą.
Norėdami užregistruoti savo įstaigą, susisiekite el. paštu [email protected]
Vienkartinis mokestis įstaigai už visą programą — 129€.
Vienkartinis mokestis asmeniui už visą programą — 49€.
Nuotr. Jono Staselio.