DĖMESIO! Spausdami mygtuką „Prisijungti nemokamai”, patvirtinate, kad sutinkate el. paštu gauti informaciją, susijusią su programa.
Šioje programoje rasite net 12 temų bei mokymų įrašų, apimančių ikimokyklinio, pradinio ir vidurinio mokymosi amžiaus grupes. Taip pat rasite įvairias rekomenduojamas edukacijos formas, metodus, pavyzdžius bei patarimus. Ši programa suteikia mokytojams įrankius ir žinias apie paveldą, leisdama juos veiksmingiau integruoti į ugdymo programas. Tikime, kad tai padės Jūsų mokiniams geriau pažinti kultūros paveldą.
Kodėl tai darome?
2022 m. Lietuvoje buvo atliktas nematerialaus kultūros paveldo išsaugojimo ir aktualizavimo būklės bei jos gerinimo galimybių tyrimas. Šio tyrimo metu konstatuota, kad nematerialaus kultūros paveldo ir švietimo sintezė yra ypatingai svarbi dėl nematerialiojo kultūros paveldo vertybių — žinių, įgūdžių ir nuostatų, kurie yra perduodami iš kartos į kartą mokymosi proceso metu. Tačiau praktiniame lygmenyje nematerialaus kultūros paveldo puoselėtojų ir švietimo įstaigų bendradarbiavimas šiuo metu vertinamas kaip nepakankamas.
Taip pat pastebima, kad formaliojo ugdymo sistemoje vaikai ir jaunimas nėra sudominami kultūros paveldu bei tinkamai su juo supažindinami. 2021-aisiais atlikto gyventojų dalyvavimo kultūroje ir pasitenkinimo kultūros paslaugomis tyrimo duomenys atskleidžia, kad didžiuosiuose Lietuvos miestuose gyvenančių jaunų žmonių, kurių išsilavinimas nėra aukštas ir kurie dažniau dirba fizinį darbą arba darbo neturi, kultūra nepasiekia ir nesudomina. „Man neįdomu, turiu kitokių interesų“ — tokia yra pagrindinė priežastis, kurią nurodo minėtasis apklaustųjų segmentas. Apmaudu, tačiau beveik trečdalis šio segmento atstovų yra užaugę nepalankiame kultūriniame kontekste, kas lemia menką susidomėjimą kultūrinėmis veiklomis. Beje, kultūros paveldo sritimi šio segmento atstovai domisi mažiausiai iš visų tyrime identifikuotų segmentų.
Šiame kontekste ilgalaikė e-mokymų programa „Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams“ tampa svarbiu sprendimu, siekiant suteikti žinių mokytojams, kurios padės daryti teigiamą įtaką mokiniams. Šia ilgalaike kvalifikacijos tobulinimo programa siekiama ugdyti mokytojų gebėjimus mokyti paveldo ir patraukliais bei aktualiais būdais pristatyti jį moksleiviams.
Prisidėkime prie mokinių kultūrinio aktyvumo formavimo!
II. Pažintis su paveldu: šeimos ir giminės palikimas.
III. Pažintis su paveldu: etnokultūra ir nematerialus kultūros paveldas.
IV. Paveldo sudėtinės dalys ir to pavyzdžiai mokiniams.
V. Supažindinimas su šiuolaikine paveldosauga ir kultūros paveldo apsauga.
VI. Paveldo pažinimo ugdymas pagrindiniame ir viduriniame ugdyme: turinys, pavyzdžiai, metodai.
VII. Pažintis su gamtos ir kultūros paveldu.
VIII. Paveldo edukacijos formos ir metodai. I dalis.
IX. Paveldo edukacijos formos ir metodai. II dalis.
X. Pažintis su paveldu: valstybės paveldas. Atminties institucijos ir mokiniai.
XI. Pažintis su paveldu: paveldo edukacija SUP vaikams.
XII. Paveldo pažinimo ugdymas ankstyvajame (ikimokykliniame, priešmokykliniame ir pradiniame) ugdyme: turinys, pavyzdžiai, metodai.
Vaizdo įrašus ir metodines užduotis bei rekomendacijas rengė savo srities profesionalai, turintys ilgametę patirtį kultūros paveldo ugdymo bei metodinių priemonių rengimo srityse.
Užsiregistruokite ir naudokitės mokymų turiniu neribotą laiką! Mokymų įrašus galite žiūrėti Jums patogiu laiku.
Dalyvaudami šioje programoje ne tik praplėsite pasaulėžiūrą, bet ir įgysite ar atnaujinsite svarbiausias žinias apie kultūros paveldą bei jo ugdymą.
DĖMESIO! Spausdami mygtuką „Prisijungti nemokamai”, patvirtinate, kad sutinkate el. paštu gauti informaciją, susijusią su programa.
Svarbu! Šiuo metu yra pasiekiamos 6 mokymų dalys, o visas likęs turinys bus prieinamas lapkričio mėn. pabaigoje. Apie mokymų papildymą dalyvius informuosime atskiru laišku.
Nuotr. Jono Staselio