Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams
Grįžti atgal
Akredituota 48 ak. val. programa
įrašas

Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams

Projektą finansuoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
Projektą įgyvendina Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka
Prisijunkite prie e-mokymų programos apie kultūros paveldą ugdyme NEMOKAMAI!

DĖMESIO! Spausdami mygtuką „Prisijungti nemokamai”, patvirtinate, kad sutinkate el. paštu gauti informaciją, susijusią su programa.

Prisijungti nemokamai Prisijungti nemokamai
Prisijunkite prie 12 dalių e-mokymų programos apie kultūros paveldą ugdyme!


Šioje programoje rasite net 12 temų bei mokymų įrašų, apimančių ikimokyklinio, pradinio ir vidurinio mokymosi amžiaus grupes. Taip pat rasite įvairias rekomenduojamas edukacijos formas, metodus, pavyzdžius bei patarimus. Ši programa suteikia mokytojams įrankius ir žinias apie paveldą, leisdama juos veiksmingiau integruoti į ugdymo programas. Tikime, kad tai padės Jūsų mokiniams geriau pažinti kultūros paveldą.

Kodėl tai darome?

2022 m. Lietuvoje buvo atliktas nematerialaus kultūros paveldo išsaugojimo ir aktualizavimo būklės bei jos gerinimo galimybių tyrimas. Šio tyrimo metu konstatuota, kad nematerialaus kultūros paveldo ir švietimo sintezė yra ypatingai svarbi dėl nematerialiojo kultūros paveldo vertybių — žinių, įgūdžių ir nuostatų, kurie yra perduodami iš kartos į kartą mokymosi proceso metu. Tačiau praktiniame lygmenyje nematerialaus kultūros paveldo puoselėtojų ir švietimo įstaigų bendradarbiavimas šiuo metu vertinamas kaip nepakankamas.

Taip pat pastebima, kad formaliojo ugdymo sistemoje vaikai ir jaunimas nėra sudominami kultūros paveldu bei tinkamai su juo supažindinami. 2021-aisiais atlikto gyventojų dalyvavimo kultūroje ir pasitenkinimo kultūros paslaugomis tyrimo duomenys atskleidžia, kad didžiuosiuose Lietuvos miestuose gyvenančių jaunų žmonių, kurių išsilavinimas nėra aukštas ir kurie dažniau dirba fizinį darbą arba darbo neturi, kultūra nepasiekia ir nesudomina. „Man neįdomu, turiu kitokių interesų“ — tokia yra pagrindinė priežastis, kurią nurodo minėtasis apklaustųjų segmentas. Apmaudu, tačiau beveik trečdalis šio segmento atstovų yra užaugę nepalankiame kultūriniame kontekste, kas lemia menką susidomėjimą kultūrinėmis veiklomis. Beje, kultūros paveldo sritimi šio segmento atstovai domisi mažiausiai iš visų tyrime identifikuotų segmentų.

Šiame kontekste ilgalaikė e-mokymų programa „Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams“ tampa svarbiu sprendimu, siekiant suteikti žinių mokytojams, kurios padės daryti teigiamą įtaką mokiniams. Šia ilgalaike kvalifikacijos tobulinimo programa siekiama ugdyti mokytojų gebėjimus mokyti paveldo ir patraukliais bei aktualiais būdais pristatyti jį moksleiviams.

Prisidėkime prie mokinių kultūrinio aktyvumo formavimo!

PROGRAMOS TEMOS:

I. Paveldo pažinimo esminiai principai.

II. Pažintis su paveldu: šeimos ir giminės palikimas.

III. Pažintis su paveldu: etnokultūra ir nematerialus kultūros paveldas.

IV. Paveldo sudėtinės dalys ir to pavyzdžiai mokiniams.

V. Supažindinimas su šiuolaikine paveldosauga ir kultūros paveldo apsauga.

VI. Paveldo pažinimo ugdymas pagrindiniame ir viduriniame ugdyme: turinys, pavyzdžiai, metodai.

VII. Pažintis su gamtos ir kultūros paveldu.

VIII. Paveldo edukacijos formos ir metodai. I dalis.

IX. Paveldo edukacijos formos ir metodai. II dalis.

X. Pažintis su paveldu: valstybės paveldas. Atminties institucijos ir mokiniai.

XI. Pažintis su paveldu: paveldo edukacija SUP vaikams.

XII. Paveldo pažinimo ugdymas ankstyvajame (ikimokykliniame, priešmokykliniame ir pradiniame) ugdyme: turinys, pavyzdžiai, metodai.

Programą sudaro:

12 vaizdo įrašų skirtingomis temomis su kultūros paveldo ugdymo profesionalais;
36 rekomendacinės metodinės užduotys, kurias galėsite atlikti su mokiniais;
Atrinkti rekomendaciniai šaltiniai ir skaitiniai, plečiantys mokytojų suvokimą apie kultūros paveldą ir skatinantys tai atnešti į veiklas su mokiniais;
Išskirtiniai kultūros paveldo ekspertės dr. Ingridos Veliutės komentarai.

Kodėl verta prisijungti?

Praktikų sukurtas turinys

Vaizdo įrašus ir metodines užduotis bei rekomendacijas rengė savo srities profesionalai, turintys ilgametę patirtį kultūros paveldo ugdymo bei metodinių priemonių rengimo srityse.

Neribota prieiga prie programos turinio

Užsiregistruokite ir naudokitės mokymų turiniu neribotą laiką! Mokymų įrašus galite žiūrėti Jums patogiu laiku.

Koncentruotos žinios

Dalyvaudami šioje programoje ne tik praplėsite pasaulėžiūrą, bet ir įgysite ar atnaujinsite svarbiausias žinias apie kultūros paveldą bei jo ugdymą.

Svarbu žinoti

Programą sudaro 48 ak. val. turinio: vaizdo įrašai, rekomendacinės užduotys ir literatūra, savarankiškas darbas.
Mokymai akredituoti. 48 ak. val. kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai dalyviams bus išduodami nuo gruodžio mėnesio. Apie pažymėjimo išsiėmimą informuosime atskiru laišku.
Svarbu! Šiuo metu yra pasiekiamos 6 mokymų dalys, o visas likęs turinys bus prieinamas lapkričio mėn. pabaigoje. Apie mokymų papildymą dalyvius informuosime atskiru laišku.
Programa skirta visiems mokytojams ir specialistams, norintiems integruoti kultūros paveldą į savo mokomuosius dalykus ar plėsti mokinių kultūros paveldo pažinimą per neformalias veiklas.
Prisijunkite nemokamai!

DĖMESIO! Spausdami mygtuką „Prisijungti nemokamai”, patvirtinate, kad sutinkate el. paštu gauti informaciją, susijusią su programa.

Svarbu! Šiuo metu yra pasiekiamos 6 mokymų dalys, o visas likęs turinys bus prieinamas lapkričio mėn. pabaigoje. Apie mokymų papildymą dalyvius informuosime atskiru laišku.

Prisijungti nemokamai

lektoriai

prof. dr. Jolanta Zabarskaitė
Lingvistikos profesorė, moderniosios kalbos mokymo(si) metodų, kalbos ir jos suvokimo pokyčių skaitmeniniame amžiuje tyrėja.

Nuotr. Jono Staselio

dr. Rasa Čepaitienė
Kultūros istorikė, Lietuvos istorijos instituto vyresnioji mokslo darbuotoja, Europos humanitarinio universiteto profesorė. Tyrinėja įvairius kultūros paveldo aspektus. Yra išleidusi 8 monografijas ar straipsnių rinkinius kultūros įvairiomis paveldo temomis.
Arnas Zmitra
Raseinių Šaltinio progimnazijos istorijos mokytojas metodininkas, VšĮ „Atrask Raseinius" direktorius, gidas, kraštotyrininkas bei kelionių po Lietuvos kultūros paveldo objektus entuziastas.
dr. Živilė Mikailienė
Istorikė, muziejininkė, edukacinių leidinių vaikams, istorijos vadovėlių ir užduočių sąsiuvinių mokiniams autorė ir bendraautorė. Interesų sritis - kultūros istorija, paveldo tyrimai, kultūrinė atmintis ir atminties politika.
Inga Norkūnienė
Kūrybingumo, kritinio mąstymo bei kitų bendrųjų kompetencijų ugdymui skirtų mokymų Lietuvos mokyklų mokytojams bei edukatoriams lektorė, kultūrinių edukacijų kūrėja, kultūros, mokslo bei švietimo projektų idėjų autorė bei vadovė.
Lukas Benevičius
Mokytojas, švietimo konsultantas, lektorius, sertifikuotas patirtinio ugdymo treneris, Ugdymo meistrai partneris, VšĮ „Mokymosi namai Patirčių slėnis“ bendrakūrėjas.

Projektą įgyvendina

Veiklų vykdytojas
Veiklų finansuotojas

Šioje svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume geriausią patirtį mūsų svetainėje. Sužinokite daugiau

Sutinku su visais slapukais Sutinku su visais slapukais