Sveiki sugrįžę į dar taiklesnę, dar naudingesnę ir kasmet save pranokstančią 2026-ųjų Besimokančių darželių tinklo (BDT) programą! Šiemet drauge su besimokančiais Lietuvos darželiais leisimės į žinių ir išmokimų kupiną kelionę naujojo, šiuolaikinio ugdymo(si) modelio link!
Šiųmetės BDT programos kryptis — ugdymo(si) aplinkos modeliavimas, orientuotas į vaikų ugdymo(si) kontekstų kūrimą. Ši kryptis iš esmės keičia požiūrį į ugdymą: šiandien nebepakanka turėti daug priemonių ar metodų — svarbu, kokiose situacijose ir santykiuose vyksta mokymasis. Ką tai reiškia? Kontekstai kuriami taip, kad aplinka pati kviestų vaiką veikti: būtų patraukli, prasminga ir atvira jo iniciatyvai. Mokytojas apgalvotai sudėlioja medžiagas ir idėjas taip, kad jos skatintų smalsumą ir savarankiškus atradimus. Tokioje aplinkoje atsiranda vietos vaikų tyrinėjimams, atradimams ir ryšio kūrimui su pasauliu bei savimi.
BDT2026 — strateginė programa darželiams, siekiantiems praktiškai įgyvendinti šiuolaikinį ikimokyklinio ugdymo modelį ir judėti nauja, vaikų ugdymo(si) kontekstų kūrimo kryptimi. Programoje mokysimės remdamiesi šiais vaikų ugdymo(si) kontekstais: ♻️ universalaus dizaino mokymuisi; 🤹♀️ žaismės; 🏃 judraus patirtinio ugdymosi; 💬 kultūrinių dialogų; 🌍 kalbų įvairovės; 🔎 tyrinėjimo ir gilaus mokymosi; 👀 realių ir virtualių aplinkų; 🎨 kūrybinių dialogų.
Tikime, kad šios programos turinys padės mokytojams prisitaikyti prie skirtingų situacijų, lanksčiai keičiant savo vaidmenis — tampant vaiko ugdymosi kelionės palydovu, tyrinėtoju, kūrėju.
Ir čia dar ne viskas! Atlikus praėjusių metų programos dalyvių apklausą paaiškėjo, kad daugelis Jūsų pasigenda mokymų įtraukiojo ugdymo ir savipagalbos temomis. Todėl šiemet į programą papildomai įtraukėme ir šių temų mokymus su vienais geriausių lektorių visoje Lietuvoje!
Visoms programoje dalyvaujančioms įstaigoms padovanosime 6 kokybiškai atspausdintus autorinius edukacinius plakatus šiomis temomis: raidės, skaičiai, geometrinės figūros, spalvos, orai, metų laikai. Plakatus galėsite pasikabinti grupės ar darželio erdvėse. Plakatus dalyvaujančioms įstaigoms išsiųsime kurjeriu prasidėjus programai.
🧩 Jūsų pageidavimu programą papildysime įtraukiojo ugdymo temomis.
Nors su įtraukiuoju ugdymu gyvename jau kurį laiką, tačiau ši sritis vis dar apipinta mitais ir nežinomybe. Atlikę praėjusių metų programos dalyvių apklausą pastebėjome masiškai pasikartojantį prašymą — į programą įtraukti mokymus apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymą. Išgirdome Jus ir į programą įtraukėme mokymus šia tema. Į juos kviesime kartą per mėnesį visos programos metu.
❤️🩹 Įkvėpti, palaikyti, motyvuoti — dar viena programos BDT2026 užduotis.
Nieko nėra svarbiau, kaip pasirūpinti savo emocine sveikata. Dalyvių apklausos rezultatai parodė, kad programos dalyviams rūpi ne tik pedagoginių kompetencijų, bet ir emocinės sveikatos temos. Todėl šiemet dėmesį skirsime ne tik pedagoginėms kompetencijoms tobulinti, bet ir mokytojo motyvacijai palaikyti: į programą įtraukėme mokymus, kurie padės pastiprinti emocinę sveikatą, geriau jaustis darbe, efektyviau valdyti stresą ir prisidės prie pozityvios darbo aplinkos kūrimo.
💻 Nuotolinė programa ir neribotas dalyvių skaičius.
Mokymasis turi teikti džiaugsmą, tad ir dalyvauti mokymuose turi būti patogu. Todėl programos turinį įgyvendiname nuotoliniu būdu, o visus programos mokymus įrašome (kad galėtumėte tobulintis sau patogiu laiku). Dar vienas privalumas — neribotas dalyvių skaičius. Tai reiškia, kad iš vienos įstaigos gali dalyvauti neribotas skaičius asmenų, o kaina nuo dalyvių skaičiaus nepriklauso.
🇱🇹 Ši programa — tai nacionalinis besimokančių darželių tinklas, kurio nariai ne tik tobulėja, bet ir dalijasi patirtimi, padedančia kurti švietimo pokytį. 🌱
Jau septynerius metus iš eilės ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovams padedame kurti darželį, kuriame mokosi visi: vaikai, mokytojai, tėvai — visa bendruomenė. Tai investicija į ugdymo kokybę, mokytojų augimą ir vaikų pažangą.
Kaip ir kasmet, programa orientuota į mokytojo profesinį augimą. 👩🏫 Tik šįkart kompetencijas tobulinsime kūrybinio planavimo, gebėjimo pastebėti vaikų iniciatyvas, kontekstų kūrimo, refleksijos ir veiklos analizės srityse. Siekiame, kad šios programos dalyviai išmoktų modeliuoti gyvas, vaikų poreikius atliepiančias situacijas, kuriose ugdymasis tampa prasmingas ir įtraukus.
📌 Visa tai padės Jūsų įstaigai įgyvendinti naujas ikimokyklinio ugdymo programos nuostatas — šiuolaikinį ikimokyklinio ugdymo modelį, pagrįstą vaikų ugdymo(si) kontekstais ir įtraukčiai palankiomis aplinkomis.
👩🏫 Mokymai mokytojams. „Universalaus dizaino principai: aplinka, priemonės, metodika”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Universalaus dizaino mokymo plano pritaikymas”.
👫 Mokymai tėvams. „Kiekvienas vaikas gali mokytis: kaip namuose kurti įtraukią ir palaikančią aplinką”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Sensorika: kas tai ir kodėl tai svarbu, ypatingai raidos iššūkių kontekste”.
❤️🩹 Motyvaciniai mokymai mokytojams. „Kaip neperdegti ir atlaikyti psichologinį bei fizinį krūvį?”.
KOVAS. Žaismės kontekstas
👩🏫 Mokymai — žaidimas mokytojams. „Vaikų mokymosi šerdis: kaip išlaikyti žaismę kasdienėje veikloje?”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Žaidimo galia vaiko pažinimui: žaismės stebėjimas ir palaikymas per pagalbos profesijų prizmę”.
👫 Mokymai tėvams. „Žaidžiantis vaikas — laimingas ir mokantis vaikas: kaip namuose palaikyti žaismę”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Įtrauktis — kodėl tai pagalba tiek vaikui su ASS, tiek jo grupės draugams. Ko galime pasiekti: tikslų hierarchija”.
BALANDIS. Judraus patirtinio ugdymosi kontekstas
👩🏫 Mokymai mokytojams „Judesys kaip mokymosi kalba: kaip kurti patirtinį judrų ugdymo(si) procesą”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Judesys ir pojūtis — vaiko pažinimo raktai: kaip per kūno patirtį skatinti raidą ir įtrauktį”.
👫 Mokymai tėvams. „Judėkime kartu: kaip skatinti vaikų judėjimą ir mokymąsi per veiksmą namuose”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Mokymo plano pritaikymas individualiems vaiko poreikiams. Individualaus plano sudarymas. Tikslų hierarchija”.
❤️🩹 Motyvaciniai mokymai mokytojams. „Meditacijos, kvėpavimo nauda stresui”.
GEGUŽĖ. Kultūrinių dialogų kontekstas
👩🏫 Mokymai mokytojams. „Kultūrų įvairovė darželyje: kaip kurti aplinką, kurioje kiekvienas vaikas jaučiasi matomas”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Kultūrinė įvairovė ir įtrauktis: kaip padėti vaikams suprasti save ir kitus”.
👫 Mokymai tėvams. „Pasaulis mūsų namuose: kaip padėti vaikui pažinti kultūrų įvairovę ir puoselėti pagarbą kitoniškumui”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Vizualinių priemonių naudojimas mažinant nerimą ir/ar probleminį elgesį”.
👩🏫 Mokymai mokytojams. „Komandinis darbas: kaip pasiruošti, kaip pasiskirstyti vaidmenimis, kaip vertinti vaiko pasiekimus”.
BIRŽELIS IR RUGPJŪTIS. Kalbų įvairovės kontekstas
👩🏫 Mokymai mokytojams. „Kalba — tiltas, o ne barjeras: kaip kurti kalbų įvairovės aplinką grupėje”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Komunikacijos mokymas dirbant su vaikais, turint ASS”.
👫 Mokymai tėvams. „Kalbų pasaulis namuose: kaip skatinti vaikų kalbos augimą kasdienėje aplinkoje”.
👫 Mokymai tėvams. „Adaptacija darželyje: pagrindiniai patarimai tėvams ir mokytojams”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Neuroįvairovė: kaip kalbėtis su bendraamžiais apie neuorįvairius žmones, kaip formuoti teigiamą požiūrį į juos”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Itin jautrus vaikas — kaip kurti ryšį ir bendrauti”.
❤️🩹 Motyvaciniai mokymai mokytojams. „Mokytojo emocinė savireguliacija: kaip išlaikyti ramybę sudėtingose situacijose”.
RUGSĖJIS. Tyrinėjimo ir gilaus mokymosi kontekstas
👩🏫 Mokymai mokytojams. „Tyrinėjimas — vaiko kelias į gilų mokymąsi: kaip kurti tyrinėjimu grįstą ugdymo(si) aplinką”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Tyrinėjimas kaip pažinimo terapija: kaip skatinti vaikų gilų mokymąsi per patirtį ir klausimą”.
👫 Mokymai tėvams. „Mažieji tyrinėtojai: kaip skatinti vaikų smalsumą ir mokymosi džiaugsmą namuose”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Vizualinių priemonių naudojimas mokant akademinius įgūdžius”.
SPALIS. Realių ir virtualių aplinkų kontekstas
👩🏫 Mokymai mokytojams. „Tarp tikrovės ir ekrano: kaip derinti realias ir virtualias aplinkas vaikų ugdyme”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Skaitmeninės priemonės pagalbai: kaip per virtualias aplinkas palaikyti vaikų pažinimą ir emocinę raišką”.
👫 Mokymai tėvams. „Skaitmeninis pasaulis vaikystėje: kaip išlaikyti pusiausvyrą tarp realybės ir ekranų”.
👫 Mokymai tėvams. „Iššūkius keliantis elgesys ir jo valdymas”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Grupinės veiklų idėjos iš ergoterapeuto”.
❤️🩹 Motyvaciniai mokymai mokytojams. „Kaip bendrauti su skirtingų charakterių tėvais ir kolegomis brėžiant ribas”.
LAPKRITIS. Kūrybinių dialogų kontekstas
👩🏫 Mokymai mokytojams. „Kūrybiškumas kasdien: kaip ugdyti vaikų vaizduotę per kūrybinius dialogus”.
👩🏫 Mokymai mokytojams, mokinio padėjėjams. „Kūryba kaip terapija: vaiko saviraiškos, emocijų ir savivokos stiprinimas per kūrybinius dialogus”.
👫 Mokymai tėvams. „Kūryba namuose: kaip auginti vaiko vaizduotę ir palaikyti jo idėjas”.
🧩 Įtraukusis ugdymas. „Socializacijos mokymas bendraamžių pagalba”.
Svarbu žinoti
Apmokėjimas, eiga, pažymėjimai
👛 Vienkartinis mokestis už įstaigos/skyriaus dalyvavimą metams, registruojantis iki vasario 10 d. — 549€, o įstaigoms/skyriams, dalyvavusiems programoje 2025 m., kaina — 499€ (nuo vasario 10 d. mokestis už programą brangs). Galimas lankstus apmokėjimas dalimis. Su įstaigomis galime pasirašyti sutartis. Tėvų dalyvavimas programoje papildomai nekainuoja!
Iš vienos įstaigos/skyriaus gali dalyvauti neribotas skaičius asmenų, taip pat suteikiame galimybę prasidėjus programai prijungti daugiau dalyvių, pavyzdžiui, naujus kolektyvo narius.
🖥️ Visus programos mokymus rašysime, kad dalyviai galėtų juos peržiūrėti sau patogiu metu. Prieiga prie programos turinio bus suteikiama iki 2026 m. gruodžio 31 d.
📜 Programą baigusiems dalyviams (mokytojams) bus individualiai išduodami 72 ak. val. kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai. Pažymėjimai bus sugeneruojami automatiškai, peržiūrėjus visą programos turinį. Tėvams pažymėjimai nebus išduodami.
Kas sudaro programą?
💻 16 nuotolinių mokymų skirtingomis temomis mokytojams pagal vaikų ugdymo(si) kontekstų kūrimą.
🏡 8 nuotoliniai mokymai skirtingomis temomis Jūsų įstaigos ugdytinių tėvams.
🧩 Ne mažiau kaip 8 nuotoliniai mokymai įtraukiojo ugdymo temomis.
🧑🏫 Ne mažiau kaip 4 nuotoliniai motyvaciniai mokymai mokytojams.
✅ Kiekvieną mėnesį mokymuose nagrinėsime skirtingus vaikų ugdymo(si) kontekstus.
Papildomos naudos ir nuolaidos
🚀 Neribotas dalyvių skaičius ir galimybė programos eigoje prijungti naujus kolektyvo narius nemokamai.
🎁 6 originalūs edukaciniai plakatai dovanų.
👩💻 Specialūs mokymai įstaigos ugdytinių tėvams.
📌 Nuolatinė 10% nuolaida šiems produktams:
▪️ skaitmeninei knygelei „Kaip kalbėtis su vaikais apie ypatingą elgesį?“;
▪️ edukaciniams plakatams;
▪️ interaktyviems ekranams;
▪️ metodiniams rinkiniams;
▪️ vizualinės pagalbos kortelių rinkiniui „PoKo“;
▪️ raidžių ir skaitymo ir skaitymo žaidimui „DO-KO“;
▪️ papildomiems užsakomiesiems mokymams Jūsų įstaigoje įsigyti.