Šiuolaikinės mokyklos yra atviros visų gebėjimų vaikams. Lygių ugdymosi galimybių ir prieigos principas skatina ir reikalauja ugdymo turinio ir metodų pritaikymo kiekvienam vaikui. Todėl bendrojo lavinimo mokyklose ugdomi skirtingų gebėjimų ir poreikių vaikai, tarp jų ir turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Šie mokiniai įgyja ir ugdo socialinius įgūdžius ugdydami savo bendraamžius, o bendradarbiaudami ir aktyviai dalyvaudami ugdymo procese dažniau įgyja įvairių gebėjimų, žinių ir įgūdžių. Taip formuojama mokinių savivertė, skatinama motyvacija mokytis.
Didžiausia atsakomybė už SUP ugdymą tenka mokytojams. Tačiau vienas mokytojas negali susidoroti su sudėtingomis vaikų problemomis. Tam reikalinga komanda: mokyklos administracija, mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai (psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas), tėvai. Komandinis darbas ugdant specialiųjų poreikių vaikus turi būti pagrįstas visų komandos narių sąveika, o pagrindiniai komandinio darbo principai – bendradarbiavimas ir savitarpio pagalba. Tai ne tik padeda gerai atlikti užduotis, bet ir leidžia komandos nariams išnaudoti savo potencialą.
Ko tikėtis iš šio nuotolinio seminaro?
Mokymų metu sužinosite, kuo skiriasi grupė nuo komandos, komandos formavimo etapus, skirtumus ir panašumus, specialiųjų poreikių grupes, komandinio darbo tikslus bei uždavinius, kuo svarbūs komandos susitarimai ir bendradarbiavimas, ryšiai su kitomis komandomis, komandinius trūkumus.